torsdag 29. januar 2009

ARGH!!

Det er utrolig hvor sakte tiden gaar naar man kjeder seg. for ti minutter siden skrev jeg et innlegg for aa slaa ihjel litt tid (noe som er umulig hvis man tar det bokstavelig. tid er jo relativt og ikke en fast, fysisk ting man kan slaa, og langt mindre slaa ihjel). Dette feilet kraftig. Denne skoletimen (som er dagens siste) slutter ikke foer halv fire! Og hvis jeg greier aa fylle dette innlegget med nok pjatt vil det vaere omtrent det tidspunktet det blir lagt ut. Men akkurat naa har jeg mangel paa pjatt. pjatt er vanskelig aa finne paa naar man er grenseloest irritert paa noe som ikke kan oversettes til pjatt. du kan ikke pjatte om hvor kjedelig noe er bare for aa faa tiden til aa gaa! Det gaar i omtrent fem minutter med min skrivehastighet, men ikke spesielt mye lengre.

Hva om jeg finner paa et tema... som... TID! Jeg kan blogge om tid! Naar man trenger den har man for lite, naar man ikke vil ha den, har man for mye! Tid er relativ! Naar tapt kan den aldri vinnes tilbake! Man har sjelden akkurat den mengden tid man trenger, alltid for mye eller for lite, men hvordan kan man maale dette? hva er for lite og hva er for mye naar det kommer til tid? noen ganger, slik som naa, er femten minutter ekstremt mye tid som gaar ekstremt sakte, men i morges var seks minutter ALT for lite da jeg snublet ut av ytterdoera, omtrent sju minutter senere enn vanlig. i tillegg gikk disse seks, skarve minuttene saa fort at jeg maatte sjekke begge mobilene for aa tro at minuttene virkelig gikk saa fort! Tiden er ens venn, men samtidig ens fiende! Ens doed og ens medisin! Tiden leger alle saar heter det jo saa vakkert! Men hva er tid? Vi har maaleenheter for aa registrere at den gaar, men hva er tid?? Tiden er abstrakt! Den skifter form og kanskje farge(?) for hver enkelt og forandrer seg i forskjellige situasjoner. Maaten den forandrer seg paa er lur og man legger ikke merke til det, akkurat som man ikke merker at tiden gaar naar man ikke foelger med. Man legger ikke merke til det naar den plutselig begynner aa gaa fort foer man plutselig ikke har mer tid. Hvor mye tid har man egentlig? Har man en fast kvote bestemt foer man blir foedt? Har hvert menneske, dyr, tre eller groennsak en spesiell mengde tid? Har vi kanskje saa saa mange aar og dager? Og hva med den tiden som eventuelt blir til overs? Hva hvis man doer foer man skal? Hva skjer med de ekstra dagene, timene, minuttene? Blir den fordelt paa de som er igjen? Eller er tid bare tid? noe som passerer noen ganger usett, noen ganger sett? Noe som ikke tilhoerer noen? Noe som bare gjoer som det vil?
Tiden min for aa blogge har i hvert fall loept ut. forhaapentligvis blir PCen min snart ferdig paa reparasjon og jeg kan blogge med tre bokstaver til

Ingen kommentarer: